Podporné opatrenia
1. O poskytnutie
podporného opatrenia („PO“) vo výchove a vzdelávaní okrem PO prevencia a
krízová intervencia požiada žiadateľ riaditeľa školy alebo školského
zariadenia („riaditeľ“).
Kto
môže byť žiadateľ?
· zákonný
zástupca dieťaťa/žiaka
· plnoletý
žiak
· zástupca
zariadenia (napr. centrum pre deti a rodiny)
·
pedagogický/odborný zamestnanec (napr.
učiteľka alebo vychovávateľ).
2. Škola
alebo zariadenie poradenstva a prevencie („ZPP“) po
zvážení, či dieťa/žiak potrebuje PO, poskytne žiadateľovi príslušné
vyjadrenie, v ktorom zaznamená, aké PO a v akom rozsahu odporúča
poskytnúť. Ak sa škola nevie vyjadriť, obráti sa na ZPP, ktore vyjadrenie
poskytne.
3. Po
tom, čo žiadateľ dostane vyjadrenie o tom, aké PO a v akom rozsahu sa
dieťaťu/žiakovi odporúča, môže požiadať riaditeľa o poskytnutie
PO.
4. Riaditeľ
sa k poskytnutiu PO vyjadrí písomne s ohľadom na personálne,
materiálne a finančné možnosti a žiadateľovi odpovie najneskôr do 10 dní
(v odôvodnenom prípade do 20 dní).
5. Ak
škola nemá podmienky na poskytnutie PO, žiadateľ môže požiadať príslušný
regionálny úrad školskej správy, aby preskúmal vyjadrenie riaditeľa (do 30
dní).
6. Regionálny
úrad školskej správy sa postará o zabezpečenie PO prednostne na škole, ktorú
dieťa/žiak navštevuje. Ak to nie je možné, bude hľadať zabezpečenie PO na inej
škole. Ak ani to nebude možné, obráti sa na Výskumný ústav detskej psychológie
a patopsychológie, ktorý bude hľadať iný spôsob zabezpečenia podpory
v najlepšom záujme dieťaťa.
Bližšie informácie na portáli
podporných opatrení
Na
poskytnutie podporného opatrenia, je potrebné vyplniť priložený formulár:

